Hosting náš každodenný
11. apríla 2019 / Svet IT
Keď na stretnutí s klientom príde reč na hosting, vždy pokladám otázku so zatajeným dychom. Klientova odpoveď zväčša môže vyzerať takto….
1. Hosting ešte nemám
Ideálna odpoveď…. vtedy prišiel čas na … a najlepší hosting pre projekt je… WebSupport lebo… Avšak nežijeme v ideálnom svete a klientovom svete a nestaviame projekt na zelenej lúke každý deň.
2. Hosting už mám
…a hosting a web mám u firmy xyz, kde bratrancova….. alebo u firmy, ktorá robila web predtým… Vtedy treba spozornieť, nadýchnuť sa… pretože už tušíte, že garážová firma v tomto prípade neznamená Google, ani Facebook a rozdiel medzi firmou, ktorá su čo si dakde prenajíma želežo či virtuál a potom kešuje klientov za hosting a firmou čo sa hostingom naozaj zaoberá ako WebSupport je priepastný. Väčšinou môžeš zabudnúť na admin panel tak ako má byť, že si tam vyklikáš sám, čo sa len dá a potrebuješ aby web bežal. Alebo miesto MariaDB nájdeš historické verzie MySQL. Pri otázke na MariaDB si za hipstera…..a všetko stále riešiš cez email, žiadne admin rozhranie…. ideálne riešiť cez klienta…