Letmý pohlad na WordCamp Brno 2019

29. októbra 2019 / WordPress

Konferenčná jeseň priniesla v mesiaci október dva krát WordPress konferenciu WordCamp. Po Bratislave, kde sa konal WordCamp 12. októbra, hostilo WordCamp aj Brno. Po tretí krát. Tentoraz v budove Kongresového centra.

Čo sa dalo WordCampe vidieť?

  • Obsah webu a jeho právní úskalí – Petra Dolejšová
  • Odhalte, jak s vámi značky manipulují – Pavel Cahlík
  • Buduj weby strategicky – Matej Zeliska
  • Proč ne/potřebujete SEO? – Martin Šimko
  • Jak vydělávat email marketingem ve vašem WordPressu – Daniel Nytra
  • Zlepšujeme weby – Použitelnost a přesvědčivost na webu – Marek Čevelíček
  • Marek Čevelíček
  • WordPress – dobrý sluha, zlý pán – Ján Bočínec
  • Nekonečný príbeh – DevOps adventúra pre WordPress -Róbert Jurinek
  • Mistrovská optimalizace obrázků – Adam Laita
  • Ako zorganizovať WordCamp (stand-up comedy, sit down tragedy) – Katarína Novotná
  • Forms for websites. Principle of operation and protection – Marcin Jóźwiak
  • Potřebuješ kodéra – Jan Svěrák
  • Jak změřit rychlost načítání webu a jak ho zrychlit – Vlastimil Ott

Ako bolo?

Aj v Brne boli prednášky rozdelené ako technickejšie orientované a užívateľské. V dvoch sálach tak boli prednášky orientované na UX Design, SEO, Marketing, Brand, Project managment alebo Vývoj webu. K prednáškam… v reporte o WordCampe Bratislava som písal o prednáškach, ktoré témy len lízali a nešli vôbec hlbšie. Tentora Brno vypálilo lepšie. Až na videnú prednášku Mateja Zelisku, kde tiez len tému lízal a nebolo vela konkrétneho, som na zlú prednášku nenarazil. Teda, cielene som vynechal prednášku od Marcin Jóźwiak, ktorá sa mi nepáčila už v Bratislave. Z videných ako super hodnotím Jana Bočinca a jeho prehlad o WordPress-e. Zaujímavá bola aj prednáška Pavla Cahlíka a použitia psychológie v predaji. Na odľahčenie bola výborná aj komunitná prednáška od Katky Novotnej, s čím všetkým sa môžeš stretnúť pri organizácii WordCampu, meetupov a podobne. Posledné dve prednášky patrili od Marek Čevelíček o vylepšovaní webu, UX failoch. Posledná o dôveryhodnosti.

Celkovo opäť veľmi podarený WordCamp. Na Brno dobrý :) Vidíme sa na ďaľšom!

p.s.

Ešte k jednej veci chcem…. ale najprv, vravím, že lístok na tohtoročný WC som vyhral po odoslaní feedback formulára z WC 2018 kde som si lístok kupoval. Ak by som lístok nevyhral, kúpil by som si ešte ako early birds a šiel rovnako.

Podobne ako WordCamp Brno 2018, aj WordCamp Brno 2019 spravilo pri predaji lístkov rovnakú vec… 50% zľavu na lístky dva týždne pred konferenciou…. potešilo každého, kto si lístok kupoval za plnú cenu…. Ako očakáva organizátor, že sa budú predávať lístky na ďalší ročník.? ako early birds určie nie, ako plná cena určite nie.. Ale ok, nezvolili dobrú stratégiu predaja a snažili sa čosi predať… smutnejšia je však komunikácia organizátora k tomuto výpredaju…..