Facebook – ako prežiť jeho koniec?

22. apríla 2012 / Bulvár

Nasledujúci text je fikcia, nepodliehajte panike…zatial
Deň ako iný, otvoríte prehliadač, aplikáciu a idete pozrieť prírastky na Facebooku… Čo ak vám neodpovie? Facebook je dnes bežnou súčasťou života pre väčšinu z nás a len málokto si vie predstaviť  (svoj) svet bez FacebookuFacebook už dlho nieje len prostriedkom pre nájdenie strateného známeho alebo zdieľanie fotografií. Vďaka svojej rozšírenosti aj v našich končinách sa facebook stal výborným marketingovým nástrojom pre každého, kto vie využiť jeho potenciál.  Nikdy nebolo jednoduchšie oslovenie potenciálnych návštevníkov filmového festivalu, koncertu, zorganizovanie protestu..alebo informovanie zákazníkov o novej knihe. Firmy vďaka facebooku získali možnosť ako za minimálne náklady vybudovať značku, ako s ňou pracovať a získavať nových zákazníkov…. alebo zákazníkov stratiť :) Podľa schopností :)

Čo sa však stane ak bublina praskne?  Pre optimistov,  aj Titanic mal byť nepotopitelný…  Trvácnosť projektov je na internete veľmi relatívna,  a skôr platí výhodnosť obchodného modelu predaja projektu (aj čiastočného) vo vhodný čas… kým je na vrchole a nestráca záujem verejnosti a investorov nakoľko je väčšina projektov nahradená užívateľsky zaujímavejším projektom. Prípadov konca resp. straty záujmu verejnosti aj u sociálnych sieti je niekoľko, žiadna z nich však nedosiahla globálnych rozmerov a významu ako práve facebook. A práve preto pád žiadnej z nich nemal tak globálny rozmer ako tomu bude u Facebooku. A  môžme hovoriť aj o ekonomickom dopade.

Môže koniec Facebooku spôsobiť  svetovú krízu? Asi nie… Ani pri konci zo dňa nad deň koniec Facebooku určite nebude mať následky ako kríza spôsobená pádom bánk v dôsledku hypotekárnej krízy ale rovnako to neznamená, že zostane bez následkov…

Facebook je dnes všeobecným a často jediným prostriedkom pre marketig a priamo či nepriamo globálne zamestnáva milióny ludí. Či to je kreatívec, programátor tvoriaci appku alebo týpek majúci na starosti firemnú komunikáciu a nemenej dôležité sú free eventy rozhodujúce o počte návštevníkov vášho koncertu, konferencie…

Ako úspešne prežiť jeho koniec? O použiteľnosti inej alternatívy ako náhrady za facebook bude rozhodovať jej rozšírenosť medzi bežnými pc užívateľmi, nie IT komunity… čo istý čas potrvá…. Čo by predstavoval koniec facebooku pre vás alebo váš projekt/ firmu?

, , ,