Warning: Undefined variable $mobile in /data/e/f/ef0a81a0-c4a1-4937-be2b-2348d1d612be/pikulik.sk/web/wp-content/plugins/smooth-page-scroll-to-top/smooth_scroll.php on line 24
Koľko reklamy na obrazovke znesieš? - Bloguje Pika Warning: Undefined variable $class in /data/e/f/ef0a81a0-c4a1-4937-be2b-2348d1d612be/pikulik.sk/web/wp-content/themes/pika/header.php on line 46
class="post-template-default single single-post postid-2699 single-format-standard">


Koľko reklamy na obrazovke znesieš?

21. júna 2019 / Marketing

Denne si pozrieme desiatky či stovky webov kvôli práci alebo zábave. Dokonca sme sa rokmi naučili nečitať celé texty ale prelietavať pohľadom a vyberať si len zaujímavé pasáže, zvýraznené slová a podľa toho sa rozhodnúť či nám stojí za prečítanie celý text. Podobne ako text vnímame aj reklamy, ktoré prevádzkovatelia umiestňujú k obsahu, a ktorých čítanie sa podobne ako čítanie textov, zmenilo.

Je reklama stále tak účinná ako bola kedysi?

V offline svete sme obklopení reklamným smogom z každej strany, útočí na nás zo zástavok, stožiarov, stien budov, billboardov, megabillboardov, dopravných prostriedkov… jednoducho reklama je všade. Čo nás naučilo ignorovať ju. Presýtenosť, prehustenie reklamnými nosičmi tak spôsobilo opak chceného a takúto reklamu ignorujeme. Že reklamné nosiče niesu práve najkrájším doplnkom verejného priestranstva, si našťastie pomaličky začína uvedomovať aj spoločnosť a reklamné nosiče občas miznú z verejného priestranstva. Do akého extrému sa však bolo treba dostať aby sa reklamné nosiče začali riešiť….. Reklamné nosiče si najviac uvedomíme po návrate zo zahraničia. Odstraňovanie resp. neumiestňovanie reklamných nosičov ešte stále nieje automatické, veľkú vďaku v Bratislave za boj s reklamnými nosičmi a začatie debaty na túto tému si určite zaslúži Zelená hliadka.

Ako vyzerá online svet reklám?

História rozšírenia Adblock píše o decembri roku 2010 a 10tich miliónoch používateľoch. Rok 2014 už s 18timi miliónmi užívateľov. Trend zvyšovania počtu užívateľov blokujúcich reklamy je jasný, dostupná štatistika vraví o 20 až 30% návštevníkoch webu so zapnutým blokovaním reklamy a podiel bude len rásť. Je filozofia predajcov priestoru pre reklamu stále stále aktuálna tak ako kedysi? Čím viac tým lepšie? Nebola by reklama účinnejšia ak by obrazovka nevyzerala ako www.milliondollarhomepage.com?

Aj takto môže vyzerať tvoja obrazovka a reklama.
milliondollarhomepage.com

Je inzerent spokojný s pozíciou keď je jeho reklama vnímaná ako smog?

Ak je už vôbec reklama zobrazovaná, a nie blokovaná. Nemali by sa weby obmedzujúce obsah pre užívateľov s AdBlockom skôr zamyslieť prečo ich web užívatelia blokujú?


Menu